رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

ارائه خدمات زیبایی و لیزر درمانی برای رفع موهای زائد امروزه در بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی ارائه می شود که ما در این وبلاگ بطور اختصاصی برسی کلینیک های واقع در استان گیلان و شهر رشت می باشد تا برای انتخاب بهترین به همشهریان خود کمک کرده باشیم.

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با ابداع لیزر موهای زائد بسیاری از افراد روی به این روش حذف موهای ناخواسته آورده اند که خیلی ها ازین روش رضایت کامل دارند اما برخی دیگر خیر که یکی از دلایل آن می تواند به دلیل تاثیر مصرف داروهای مختلف نظیر داروهای هورمونی بر روند لیزر درمانی باشد. و یا حتی برخی داروها نظیر راکوتان به دلیل حساس کردن پوست در برابر نور ، می تواند در اثر لیزر موهای زائد آسیب پوستی و سوختگی پوست را بهمراه داشته باشد.

در ابتدا درباره لیزر موهای زائد توضیح می دهیم :

دستگاه لیزر موهای زائد وسیله ای برای حذف موهای زائد است که با ارسال پرتو نور شدید به رنگدانه ریشه موجود در فولیکول مو منجر به آسیب فولیکول مو می شود تا فولیکول نتواند در آینده مویی تولید کند. اگرچه در گذشته لیزر موهای زائد تنها برای افراد با پوست روشن کارایی داشته اما امروزه با پیشرفت فناوری لیزر و ابداع لیزر اندیاگ ، افراد با پوست تیره می توانند بدون ترس از سوختگی لیزر درمانی انجام دهند.

لازم به توضیح است که لیزر موهای زائد توسط سازمان FDA امریکا تایید شده و کاملا ایمن و بدون خطر می باشد چرا که عمق نفوذ نور لیزر موهای زائد تنها در لایه سطحی 1.5mm  از سطح پوست بوده و به بافتها ، اندام های داخلی ، ارگانهای بدن و حتی دیگر لایه های میانی و عمقی پوست آسیبی وارد نمی کند. نکته ای که مهم است خطر انجام لیزر موهای زائد توسط اپراتور لیزر بی تجربه و ناوارد است که می تواند باعث سوختگی پوست و ایجاد لکه های تیره بر روی پوست گردد. همچنین اپراتور لیزر موظف است که درباره مصرف داروها ، ابتلا به بیماری خاص از مراجعه کننده سوالات لازم را بپرسد و راهنمایی های لازم را به وی اعلام نماید.

در ادامه به توضیح درباره چند دارو که با لیزر موهای زائد تداخل دارد می پردازیم :

داروی آکوتان :

راکوتان یا آکوتان دارویی با نام ایزوترتینوئین بوده که در درمان آکنه های شدید توسط پزشک متخصص پوست تجویز می شود و عملکرد آن بدین گونه است که باعث کاهش میزان چربی در پوست شده و بدین ترتیب آکنه درمان شده و از تشکیل آکنه های جدید پیشگیری می کند. با تمام این تفاسیر و ویژگی های مثبت آکوتان در درمان آکنه و جوش پوستی ، عوارضی همچون حساس کردن پوست در برابر نور را دارد.

ازین رو چنانچه می دانید در لیزر موهای زائد از پرتو نور شدید و متمرکز استفاده می شود و در صورتی که نور لیزر بر روی فردی که سابقه مصرف آکوتان دارد ، برخورد کند ممکنست منجر به سوختگی پوست وی گردد. بدین جهت بهترین زمان برای شروع لیزر موهای زائد حداقل ۶ ماه پس از پایان یافتن دوره مصرف آکوتان می باشد تا پوست از حالت حساسیت به نور خارج شود.

داروی آنتی بیوتیک :

آنتی بیوتیک در درمان عفونت باکتریایی توسط پزشک متخصص تجویز می شود و استفاده خودسرانه از آن به بیماران توصیه نمی شود. یکی از انواع داروهای آنتی بیوتیک تتراسایکلین بوده که نظیر داروی راکوتان در دوره مصرف باعث حساس شدن پوست نسبت به نور از جمله نور لیزر می شود. لذا در اثر انجام لیزر موهای زائد در حین درمان با آنتی بیوتیک شاهد عوارضی نظیر تغییر رنگ پوست و سوختگی خواهیم بود که اگرچه ممکنست در همه افراد اتفاق نیفتد.

بنابراین توصیه می شود که از مصرف همزمان آنتی بیوتیک و انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید تا از چنین مشکلات و عوارضی پیشگیری نمایید.

ادامه در صفحه از مصرف چه داروهایی قبل از لیزر موهای زائد باید اجتناب کرد ؟

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

  • alma RASHT