رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

ارائه خدمات زیبایی و لیزر درمانی برای رفع موهای زائد امروزه در بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی ارائه می شود که ما در این وبلاگ بطور اختصاصی برسی کلینیک های واقع در استان گیلان و شهر رشت می باشد تا برای انتخاب بهترین به همشهریان خود کمک کرده باشیم.

  • ۰
  • ۰

پوست چرب به علت ترشح زیاد ماده ای به نام سبوم از غدد سباسه پوست بوجود می آید که این چربی اضافی باعث مسدود کردن منافذ پوست و از بین رفتن آب و رطوبت مناسب پوست می گردد. از طرفی این چربی اضافی باعث ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست شده و نیاز به درمان دارد که برای کاهش تولید چربی عموما پاکسازی پوست ، کربوکسی تراپی پوست و دیگر درمانها انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که پوست چرب می تواند در اثر عواملی همچون اختلالات هورمونی در دوران مختلف زندگی نظیر بلوغ ، یائسگی و یا بارداری و سندرم تخمدان پلی کیستیک رخ دهد. همچنین مصرف برخی داروها نیز بر سطح هورمونها تاثیر گذاشته و باعث ایجاد پوست چرب می شود. از سوی دیگر مطالعاتی بر روی زنان جوان چینی در سال 2021 نشان داد که وزن بالا ، مصرف لبنیات و شیرینی با پوست چرب ارتباط دارد.

علائم پوست چرب همراه با ظاهری چرب و براق پس از حمام کردن با وجود منافذ بسیار بزرگ بر روی پوست ، بسته شدن منافذ به همراه ایجاد جوش سرسیاه و سرسفید و ... می باشد.

روتین پوست چرب

۱- پاک کردن پوست با شوینده ملایم

اگرچه یک شوینده می تواند چربی اضافی پوست را از بین ببرد اما شوینده خشن می تواند تمامی چربی ها حتی از نوع مفید آن را نیز از روی پوست حذف کند که نتیجه آن خشک شدن پوست می باشد. در نتیجه باید از شوینده ملایم برای پاکسازی پوست چرب استفاده کنید تا با این مشکل مواجه نشوید. همچنین از مصرف شوینده های حاوی الکل و یا صابون و سدیم لوریل سولفات خودداری کنید.

۲- تونر

پس از پاک کردن پوست با شوینده نوبت به تونر می رسد تا علاوه بر لایه برداری و حذف سلولهای مرده به سفت شدن پوست و جذب رطوبت به پوست کمک کند. قابل ذکر است که تونرهای حاوی اسید سالیسیلیک و آلفا هیدروکسی اسیدها ممکنست باعث تحریک پوست و حساسیت به نور خورشید گردد.

۳- مرطوب کننده

مرطوب کننده در پوستهای چرب باید از نوع سبک استفاده شود تا احساس چربی بیش از حد بر روی پوست برداشته شود و بدون ایجاد ذره ای چربی بر روی پوست باعث رطوبت رسانی و نرم کردن پوست خواهد شد. این نوع مرطوب کننده ها حاوی ترکیبات گلیسیرین ، اسید هیالورونیک ، آلوئه ورا ، نیاسینامید یا ویتامین B3 می باشد.

۴- کرم ضد آفتاب

در روتین مراقبت از  پوست چرب در صبح باید از کرم ضد آفتاب با SPF  بالا استفاده کنید خصوصا افرادی که دارای مشکلات جوش و آکنه هستند و در حال درمانهای اسیدی و یا رتینوئیدی می باشند.

نکته : قبل از استفاده از هر نوع محصولات مراقبت از پوست در ابتدا آن را بر روی بخش کوچکی از پوست تست کرده و در صورت عدم ایجاد واکنش پوستی از آن استفاده کنید.

بهترین روش پاکسازی پوست چرب

اسید تراپی پوست : یکی از بهترین روشها برای پاکسازی پوست چرب اسیدتراپی است که از اسیدهای لایه برداری به نام اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک استفاده می کند تا پوست را بخوبی لایه برداری کرده و منافذ بسته پوست را درمان کند و مشکلات آکنه هم برطرف شود.

کربوکسی تراپی پوست : از دیگر روشهای پاکسازی پوست چرب کربوکسی تراپی با گاز CO2 می باشد که با استفاده از ژل و ماسک گاز دی اکسید کربن باعث کنترل چربی پوست و رفع جوش و آکنه می شود.

ادامه در صفحه آشنایی با پاکسازی پوست چرب

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی