رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

ارائه خدمات زیبایی و لیزر درمانی برای رفع موهای زائد امروزه در بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی ارائه می شود که ما در این وبلاگ بطور اختصاصی برسی کلینیک های واقع در استان گیلان و شهر رشت می باشد تا برای انتخاب بهترین به همشهریان خود کمک کرده باشیم.

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رژیم غذایی رنگین کمان

این روزها که بازار داغ فست فود همه افراد را به سوی خود جذب می کند ، افزایش وزن در اثر مصرف این غذاها به یک معضل تبدیل شده است. واضح است که بعد از این اضافه وزن همه به یک راه حل می اندیشند ، رژیم غذایی . البته نه هر رژیمی که آنقدر سخت گیر باشد که با حذف وعده های غذایی ، فرد را از ادامه رژیم منصرف کند. بلکه یک رژیم مناسب و اصولی باید همه گروه های غذایی را در بر بگیرد تا بتواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

**رژیمی که فرد را مجبور به تحمل گرسنگی کند با شکست مواجه می گردد.**

رژیم رنگین کمان چیست ؟

یکی از بهترین رژیم های غذایی که مورد توجه همگان قرار گرفته و توسط متخصصان هم به عنوان یک رژیم اصولی توصیه می گردد ، رژیم رنگین کمان است در آن از انواع میوه ها و سبزیجات تازه بهره گرفته شده و به واسطه وجود رنگهای مختلف در میوه و سبزی به این نام مشهور شده است. بدین جهت میوه ها و سبزیجات با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر در بدن می پردازند تا از بدن بخصوص پوست در برابر آسیب ها محافظت کنند.

در عین حالیکه اکثر رژیم های غذای افراد را به تحمل گرسنگی زیاد و حذف وعده های مهم غذایی توصیه می کنند ، رژیم رنگین کمان چنین توصیه ای نداشته و تنها راهکار را در اضافه کردن انواع میوه و سبزی در وعده های غذایی دانسته و لذا جایگزین کردن این مواد به جای مواد غذایی بی کیفیت نظیر چیپس و پفک در میان وعده ها را در برنامه غذایی پیشنهاد می دهد که می تواند همراه با مصرف آب فراوان و آجیل نیز همراه باشد.

رعایت رژیم غذایی برای کاهش وزن مهم است چرا که بدن برای ساختن عضله و آب شدن چربی ها و حتی پیشگیری از بیماری ها نیاز به رژیم غذایی لاغری دارد. در این راستا ، بالا رفتن تعداد افراد چاق ، بیماریهای وابسته نظیر دیابت ، چربی ، فشار ، کبد چرب ، سکته و سرطان را افزایش می دهد و کودکان نیزدر معرض سوء تغذیه ، مشکلات رشد و ضعف تحصیلی قرار می گیرند. در نتیجه با رعایت یک رژیم غذایی می توان با مشکلات چاقی و بیمارهای مرتبط با آن مقابله کرد و در سلامت کامل بسر برد.

نکات یک رژیم غذایی خوب

* رژیم غذایی لاغری برای کسب بهترین نتیجه باید شامل همه گروه های غذایی (مملو از ویتامین ها و مواد معدنی و ... ) باشد ، شامل : میوه ، سبزی ، غلات ، حبوبات ، آجیل ، پروتئین بدون چربی و ... . در عین حال در جهت مقابل باید از مصرف خوراکی های با ارزش غذایی پایین ( قند و چربی مضر ) پرهیز کرد نظیر : فست فود ، کیک ، دونات ، نوشابه ، چیپس و پفک و ... . از آنجا که مصرف مواد غذایی سالم علاوه بر کنترل وزن در سلامتی بدن هم موثر است ، اما  مواد غذایی ناسالم با افزایش وزن در ابتلا به انواع بیماری ها نیز نقش بسزایی دارد.

* مصرف میان وعده مغذی را فراموش نکنید. برای این کار مصرف میان وعده نظیر آجیل ، میوه و کره بادام زمینی مناسب می باشد تا به بدن فیبر و چربی سالم و پروتئین برساند تا از پرخوری بعد از گرسنه ماندن های طولانی بدون میان وعده در امان بمانید. مسلم است که در این صورت قند خون در بدن ثابت مانده و سوخت و ساز بدن قوی تر می گردد.

* کربوهیدرات را به طور کامل از برنامه غذایی حذف نکنید ، به دلیل اینکه با حذف آنها با کاهش وزن سریع اما ناپایدار مواجه خواهید شد و به همراه احساس خستگی و سستی بر سیستم اعصاب نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این خصوص مصرف کربوهیدرات های سالم نظیر فیبرها توصیه می شود که برای بدن بسیار مفید می باشد. به عنوان مثال نان سبوس دار و حبوبات جز کربوهیدرات های سالم مملو از فیبر که در سیستم گوارش هم بسیار موثر عمل می کند.

* با ورزش می توانید در کنار رژیم غذایی به وزن مناسب دست پیدا کنید. چرا که این دو مکمل هم هستند و در کنار ورزش ، مواد غذایی سالم و مغذی باید به بدن برسد تا  سوخت و ساز بدن مناسب شود. در صورتی که بعد از ورزش ، رژیم غذایی را رعایت نکنید ، هیچ تاثیری در کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام نخواهید داشت.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

  • alma RASHT