رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

ارائه خدمات زیبایی و لیزر درمانی برای رفع موهای زائد امروزه در بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی ارائه می شود که ما در این وبلاگ بطور اختصاصی برسی کلینیک های واقع در استان گیلان و شهر رشت می باشد تا برای انتخاب بهترین به همشهریان خود کمک کرده باشیم.

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا می توان لیزر موهای زائد را بدون اصلاح کردن انجام داد؟

شاید شما هم این سوال به ذهنتان خطور کرده باشد که چرا باید قبل از لیزر موهای زائد ، شیو با تیغ انجام داد ؟ پس انجام لیزر موهای زائد چه فایده ای دارد ؟ چرا نمی توان قبل از لیزر درمانی موها را از ریشه در آورد ؟ و سوالاتی ازین دست . در ادامه به توضیح درباره عملکرد لیزر موهای زائد و دلیل اصلاح کردن با تیغ قبل از جلسات لیزر موهای زائد توضیح می دهیم.

عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی است که با ارسال نور شدید و متمرکز از دستگاه لیزر موهای زائد به زیر پوست ناحیه مورد نظر در قسمتی که فولیکول مو قرار دارد ( با تشخیص رنگدانه مو در زیر پوست ) و با تبدیل نور به گرما در فولیکول مو ، منجر به آسیب و سوختن آن می گردد. از آنجا که فولیکول مو کیسه ای برای پرورش و رشد مو می باشد لذا با آسیب فولیکول دیگر مویی هم رشد نمی کند ، لذا برای لیزر درمانی اثربخش باید فولیکول های مو در زیر پوست کاملا قابل شناسایی باشد.

بدین جهت باید موهای ناحیه مورد نظر یک روز قبل از جلسه لیزر موهای زائد با تیغ تراشیده شود تا ساقه مو از روی پوست حذف شود و تنها ریشه مو برای تشخیص و هدف گیری نور لیزر باقی بماند و دلیل اینکه یک روز قبل باید شیو کنید ، برای جلوگیری از هر نوع آسیب و تحریک پوست که پس از تیغ زدن ممکنست بوجود بیاید.

آیا می توان بدون شیو کردن لیزر موهای زائد انجام داد ؟

پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. بنا به توضیحاتی که در بالا ذکر شد ، شیو با تیغ باید روز قبل از جلسه لیزر موهای زائد انجام گیرد تا شناخت رنگ مو در زیر پوست برای نور لیزر به راحتی صورت گیرد ، بعلاوه از ایجاد آسیب و سوختگی پوست در اثر برخورد نور لیزر با ساقه مو پیشگیری شود چرا که در صورت مشخص بودن ساقه مو بر روی پوست در ابتدا نور لیزر موهای زائد ساقه مو را مشاهده می کند و آن را نشانه می گیرد که منجر به ایجاد گرما در سطح پوست و منجر به ایجاد سوختگی پوست و آسیب می گردد.

بنابراین مهم است که مویی در سطح پوست وجود نداشته باشد تا آسیب پوستی رخ ندهد و لازم به توضیح است که نور لیزر باید به ریشه مو برسد تا با سوزاندن آن رشد مو متوقف شود و سوختن تنها ساقه مو فایده ای در اثر لیزر موهای زائد نخواهد داشت.

شایان ذکر است که تعداد دفعات شیو با تیغ در بین جلسات لیزر درمانی حداکثر سه بار است که بعد از جلسه لیزر موهای زائد باید در حدود دو هفته اجازه دهید که موهای سوخته از زیر پوست بیرون آمده و بعد با تیغ اصلاح کنید و پس از آن دو هفته باقیمانده هم دو مرتبه فرصت اصلاح با تیغ خواهید داشت.

آیا می توان قبل از لیزر موهای زائد موها را از ریشه در آورد ؟

خیر . از آنجا که روشهایی نظیر موچین ، بند و اپیلاسیون باعث کندن موها از ریشه می گردد ، دیگر رنگدانه مویی برای شناسایی لیزر باقی نمی ماند چرا که فولیکول مو فاقد رنگدانه است و این ریشه مو در فولیکول است که ملانین دارد و توسط لیزر تشخیص داده می شود. بدین ترتیب با کندن موها از ریشه انرژی لیزر توسط فولیکول مو دریافت نمی شود و بر روی سطح پوست هدر می رود و عملا لیزر درمانی بدون نتیجه خواهد بود.

ادامه در صفحه آیا می توان لیزر موهای زائد را بدون شیو کردن انجام داد ؟

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

  • alma RASHT