رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

ارائه خدمات زیبایی و لیزر درمانی برای رفع موهای زائد امروزه در بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی ارائه می شود که ما در این وبلاگ بطور اختصاصی برسی کلینیک های واقع در استان گیلان و شهر رشت می باشد تا برای انتخاب بهترین به همشهریان خود کمک کرده باشیم.

  • ۰
  • ۰

فیشیال صورت

پوست به دلیل اینکه لایه محافظتی بدن محسوب می گردد ، نیاز به مراقبت دارد و افراد با پوست حساس و خشک به مراقبت ویژه از پوست احتیاج دارند ، چرا که خشکی و حساس بودن ، پوست را مستعد آسیب و مشکلات پوستی و حتی عفونت می کند. در نتیجه قبل از آنکه این نوع پوست به مراحل آسیب برسد ، باید با مراقبت از آن و رعایت روتین پوستی مناسب از آن محافظت کرد.

پوست خشک :

خشکی پوست که در اثر کاهش رطوبت پوست در لایه سطحی یا اپیدرم رخ می دهد ، بر عملکرد مراقبتی پوست تاثیر منفی می گذارد ، اما در این بین افراد با پوست خشک ، همواره دارای خشکی ، احساس خارش و کشیدگی و پوسته پوسته شدن پوست صورت می باشند که در تمامی فصول خصوصاً پس از شستشوی صورت با آب همراه آنهاست. لذا برای رفع مشکل خشکی پوست ، حفظ تعادل آب در لایه سطحی پوست و هیدراته ماندن کمک کننده است.

از دلایل دیگر خشکی پوست می توان به کمبود چربی ، شرایط آب و هوا ، ژنتیک ، اختلالات هورمونی ، زیاد حمام کردن ، استفاده از صابونها و شوینده های قوی ، دوش آب داغ ، افزایش سن ، اشعه UV خورشید ، بیماریهای پوستی همچون اگزما و پسوزیاریس ، مصرف برخی داروها و ... اشاره کرد که البته راه حل هایی نظیر استحمام کمتر یا قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و ... به حفظ تعادل رطوبت و مراقبت از پوست خشک کمک می کند.

پوست حساس :

این نوع پوست بسیار خشک بوده و تمامی مشکلات پوست خشک را به همراه دارد و بعلاوه سریعاً واکنش پذیر و تحریک پذیر در اثر عوامل مختلف نظیر نور خورشید ، کم آبی بدن ، محصولات مراقبت از پوست نامطلوب ، آرایش زیاد و ... می باشد که پوست را دچار قرمزی ، جوش و ورم یا حتی چروک می کند. در نتیجه مراقبت از پوست حساس بسیار مهم بوده و در پیشگیری از ایجاد این واکنش ها نقش بسزایی دارد.

مراقبت از پوست حساس و خشک

بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2022 ، رعایت روتین مراقبت از پوست خشک و حساس می تواند در رفع مشکلات پوستی نظیر خشکی و ترک پوست و جلوگیری از تحریک پذیری پوست کمک کننده باشد که بدین منظور روتین زیر پیشنهاد می گردد :

  1. پاک کننده ای حاوی آبرسان انتخاب کنید تا علاوه بر پاک کردن لایه سطحی پوست از آلودگی ها و چربی ها ، باعث اختلال در پوست نشود.
  2. تونر باید بدون الکل با مواد فعال باشد تا PH پوست بازیابی شود و از آنجائی که بسیاری از تونرها بر پایه الکل هستند که این ماده ، اصلی ترین دلیل خشکی پوست می باشد ، لذا در هنگام خرید تونر دقت لازم بعمل آوردید.
  3. سرم نظیر سرم اسید هیالورونیک به منظور آبرسانی مفید است و یا اینکه می توانید سرمی انتخاب کنید که در رفع چین و چروک و خطوط ، رنگدانه ها یا آکنه مناسب باشد.
  4. از مرطوب کننده ای استفاده کنید که آبرسان و مغذی باشد تا علاوه بر آن ، به حفظ فواید سرم کمک کند و همچنین از مصرف مرطوب کننده ای که منافذ پوست را مسدود کند ، اجتناب کنید.
  5. کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب های UV خورشید

ادامه مطلب در محافظت از پوست حساس و بسیار خشک

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی