رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

رشت کلینیک

این وبلاگ بصورت تخصصی مربوط به معرفی و برسی خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد در رشت می باشد

ارائه خدمات زیبایی و لیزر درمانی برای رفع موهای زائد امروزه در بسیاری از مراکز و کلینیک های زیبایی ارائه می شود که ما در این وبلاگ بطور اختصاصی برسی کلینیک های واقع در استان گیلان و شهر رشت می باشد تا برای انتخاب بهترین به همشهریان خود کمک کرده باشیم.

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

رفع آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در واقع به تلاش سطح پوست به مراقبت از بدن در برابر اشعه UV یا فرابنفش خورشید گفته می شود و زمانی اتفاق می افتد که بدون پوشش مناسب و یا ضد آفتاب و به مدت طولانی در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیریم. از علائم آفتاب سوختگی می توان به سوختگی و قرمزی دردناک ، کبودی ، تاول و پوسته پوسته شدن لایه خارجی پوست اشاره داشت. لازم به ذکر است ، آفتاب سوختگی دارای درجات خفیف ، متوسط و شدید می باشد که در ادامه به توضیح درباره راهکارهای عمومی درمان آفتاب سوختگی درجات خفیف و متوسط می پردازیم. اما در درجات شدید آفتاب سوختگی باید به پزشک مراجعه شود.

حمام با آب خنک

در صورتی که با سوختگی پوست بعد از قرار گرفتن در زیر نور خورشید مواجه شدید ، دوش آب بدون مواد شوینده ، بهترین راهکار در ابتدای امر می باشد. در این راستا می توانید یک ساعت در وان حمام با آب با دمای ملایم دراز بکشید تا علاوه بر کاهش درد ، به آبرسانی پوست نیز کمک کند. همچنین می توانید با ریختن یک لیوان سرکه سیب در وان به بهبود سریع پوست کمک کنید. جالب است بدانید جوش شیرین هم در رطوبت رسانی و کاهش التهاب و خارش پوست موثر بوده و مانند سرکه سیب ، یک تا دو پیمانه جوش شیرین را می توانید در وان حمام بریزید.

نوشیدن آب فراوان و چای

در اثر آفتاب سوختگی ، آب بدن به میزان زیادی از دست رفته ، بعلاوه برای ترمیم پوست خشک و سوخته ، به آب نیاز است. لذا نوشیدن آب زیاد را فراموش نکنید. همچنین نوشیدن چای سبز و سیاه هم می تواند در رفع آفتاب سوختگی با کاهش درد و التهاب پوستی موثر باشد. همچنین برای استفاده موضعی چای روی پوست ، نیز از چای کیسه ای که داخل آب سرد گذاشته شده ، می توانید بهره ببرید. بدین ترتیب چای با دارا بودن آنتی اکسیدان در بهبود پوست های ملتهب و تحریک شده و نیز آفتاب سوخته مفید می باشد.

ژل آلوئه ورا

از این ژل می توان به عنوان اولین راه درمان آفتاب سوختگی یاد کرد. چرا که این ژل با دارا بودن خواص خنک کنندگی ، به کاهش درد و التهاب و سوزش پوست ناشی از آفتاب سوختگی می پردازد. بدین منظور می توانید برگ آلوئه ورا را چند ساعت در یخچال گذاشته تا خنک شود و سپس روی محل پوست آسیب دیده بمالید و پس از یک ساعت با آب سرد بشویید.

شیر و ماست

استفاده از ماست یا شیر بصورت موضعی روی پوست در کاهش التهابات ناشی از آفتاب سوختگی موثر می باشد. برای این منظور می توانید به مدت نیم ساعت روی پوست خود شیر یا ماست را قرار داده و سپس آن را شستشو دهید. البته به عنوان یک روش دیگر می توان قسمتی از پوست که آسیب دیده را در شیر بخیسانید و یا اینکه با یک حوله تمیر آغشته به شیر سرد ، روی پوست آفتاب سوخته قرار دهید. همچنین ماست با خواص خنک کنندگی ، ضد باکتری و ضد عفونت در خارش شدید ناشی از آفتاب سوختگی کمک کننده است.

خیار

خیار نیز دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهندگی پوست می باشد. برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از آفتاب سوختگی می توانید خیار را در مخلوط کن خرد کنید تا خمیر شود و سپس آن را روی پوست قرار دهید. در این راستا می توانید از خیار سرد استفاده کنید که تسکین دهنده بسیار خوبی است ، هم به دلیل خنک بودن و هم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد درد بودن ، باعث بهبود پوست آسیب دیده می گردد. بدین منظور یک خیار سرد را برش داده و روی پوست آفتاب سوخته بگذارید و با گرم شدن یک طرف ، برش ها را بچرخانید.

ادامه این مطلب را می توانید در  مقاله رفع سریع آفتاب سوختگی مطالعه بفرمائید.

کلینیک زیبایی آلما در رشت

اینستاگرام : https://instagram.com/clinic.zibai.alma

  • alma RASHT